Kia startade 2021 med fyrverkeri

Kia rivstartade det nya året med ett rejält fyrverkeri och en ljusshow med massor av drönare när den nya logotypen presenterades under en uppvisning i Incheon, Korea

– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, President & CEO för Kia. Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.

Lanseringen av den nya logotypen följer Kias långsiktiga affärsstrategi, Plan S, som tillkännagavs 2020. Plan S innehöll ett antal offensiva mål, bland annat att Kia ska ta en ledande position på den globala bilmarknaden, främst genom att fokusera på att göra elbilar tillgängliga för fler och erbjuda ett brett utbud av mobilitetstjänster, skräddarsydda efter olika marknaders behov.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

5 × två =