Eldrivna Isuzu D-Max med 3,5 tons dragvikt

Nu kommer det fler eldrivna pickuper i och med att Isuzu presenterar sin helelektriska pickup med fyrhjulsdrift – nya D-Max BEV. En pickup med 3,5 ton dragkapacitet, 1 ton lastvikt och 21 cm markfrigång.

– Helelektriska Isuzu D-Max BEV är designad för att möta kundernas behov och kompletterar vårt befintliga modellutbud. Det är ett viktigt steg att kunna erbjuda ett alternativ för dem som söker en pickup med elektrisk drivlina – utan att kompromissa med kapacitet eller funktionalitet, säger Per Håkansson, märkeschef för Isuzu Sverige.

Isuzu har tidigare satsat på förnybara drivmedel i pickupsegmentet med HVO100 och CNG med sinb D-Max och nu bygger D-Max BEV vidare på samma egenskaper som gjort D-Max till Sveriges mest sålda pickup – men med en ny drivlina som erbjuder utsläppsfri körning och låg ljudnivå.

Pickupen är byggd på en beprövad och tålig grund med nyutvecklade eldrivna axlar, fyrhjulsdrift som standard och ett kraftigt vridmoment på 325 Nm– vilket ger god framkomlighet även i tuff terräng.

– Vi vet att våra kunder ofta väljer D-Max för att få ett fordon med låg miljöpåverkan, låga driftskostnader och hög kapacitet. D-Max BEV är ett naturligt tillskott i modellprogrammet – och stärker vårt utbud ytterligare, fortsätter Per Håkansson.

Fakta: D-Max BEV

Fyrhjulsdrift (full-time 4WD)

Dragvikt: 3 500 kg

Lastkapacitet: 1 010 kg

Markfrigång: 21 cm

Vridmoment: 325 Nm

Räckvidd: upp till 263 km (WLTP)

Batteri: 66,9 kWh, laddning via AC/CCS2

Lansering i Sverige

De första elpickuperna produceras nu och kommer att levereras till Europa under tredje kvartalet 2025. Försäljningen i Sverige startar efter sommaren 2025, då D-Max BEV kommer att finnas tillgänglig hos Isuzus auktoriserade återförsäljare i hela landet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 + 2 =