Nya D-Max ökar komforten och framkomligheten

Det är dags för nästa generation D-Max som kommer att bygga på en starkare och styvare ram, vilket har gett chassiteknikerna möjlighet att fintrimma fjädring och dämpning. Framvagnen har längre fjädringsväg för bättre markkontakt och följsammare beteende i undanmanövrar, medan bakvagnen förfinats och fått helt ny fjädring med ett extra lastavkännande, passivt blad.

Interiören, som blir mer personbilslik med läderklädd panel och kontrasterande sömmar, domineras av en 9-tums touch-skärm. Stolarna är nyutvecklade och har 8-vägs eljustering samt svankstöd. Även baksätet har förbättrats såväl när det gäller utrymme som sittkomfort.

Ingenjörerna sägs ha lyckats minska buller och motorljud. Bättre isolering i kombination med en förfinad drivlina ska ge en personbilslik kupé som medger avslappnade samtal mellan fram- och baksätesfolk även i motorvägsfart.

– Eftersom vår pickup främst vänder sig till professionella användare känns det bra att vi nu även kan erbjuda en förstklassig arbetsmiljö, säger Per Håkansson, varumärkesdirektör för Isuzu Sverige.

Helt nya Isuzu D-Max har Sverige-premiär efter årsskiftet, men går att boka redan nu.

Isuzu är Japans äldsta och största lastbilstillverkare. Rötterna sträcker sig tillbaka till 1916 och tillverkningen startade 1922 i Ishikawajima Automotive Works Company. Idag tillverkas drygt 700.000 lastbilar, bussar och pickuper per år. Företagets erfarenheter och forskning inom den tunga sidan har varit vägledande under utvecklingen av pickupen D-Max. Isuzu Pickup har klassledande dragvikt på hela 3.500 kg samt en bränsleeffektiv motor med låg förbrukning och ett koldioxid-utsläpp på endast 183 g/km, vilket innebär låga driftskostnader och låg vägskatt. Sedan 2017 har Isuzu hela tio modeler I sitt program – allt från Base Single Cab till unika Isuzu AT 35.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

1 × 5 =